PORTUGAL

Õpiränne Portugali 04.11-08.11.

1. päev

4.-8. novembril 2019. a toimub Portugali linnas Portos Erasmus K+ õpirände kursus "Koolijuhtimise arendamine - üksikisikult ühise strateegiani".
Esimesel päeval kohtusime oma kursusekaaslastega ning meile korraldati ekskursioon Porto linnas.
Saime teada, et Porto on suuruselt teine linn Portugalis, kus elab umbes 200 000 inimest. Tegemist on väga vana linnaga, mis kuulub UNESCO kultuuripärandisse.



See linn on kuulsaks saanud portveini tootmisega. Tänapäevani tegutsevad veinikeldrid, kus võib leida väga erineva vanuse ning kvaliteediga portveine.
Linn on muinasjutuline: arhitektuur on väga eriilmeline. On värvilisi armsaid maju, võimsaid keskaegseid kirikuid, räämas lagunenud hooneid, modernseid ehitisi ja rohelisi kauneid parke.
Douro jõgi läbib linna. Üle jõe lähevad võimsaid sillad, mis juba iseenesest on vaatamisväärsus omaette.


Meile igatahes puges Porto hinge juba esimesel päeval. Lõunamaiselt sõbralikud inimesed, lopsakas loodus ja vana linna võlu soojendavad südant.







2. päev

Teisipäeval hakkas tõsine töö pihta. Kõigepealt tutvusime lähemalt oma grupiga. Meid on kursusel kokku 20: 5 horvaatlast, kreeklased, itaallased, leedukad, ungarlane ja meie. Enamik kohalolijatest on koolijuhid, koolides on keskmiselt 500 õpilast.
Tänasel koolituspäeval keskendusime koolide eesmärkidele, huvigruppidele ning koolide murekohtadele. Iga kool pidi välja tooma ühe probleemi, mis vajaks lahendust. Neid probleeme analüüsiti ning püüti leida lahendus.
Samuti rääkis meie koolitaja, kui oluline on koostöö õpetaja, õpilase, lapsevanema ja omavalitsusega.




3. päev

Kolmandal päeval kaardistasime oma koolide ressursid ja vajadused. Rääkisime rahalisest kapitalist, inimressursist ja sotsiaalsest ressursist. Kuna koolidel on tavaliselt rahaline ressurss väga piiratud, tuleb eriti läbi mõelda inimressursi kasutamist. Samuti on oluline hoida häid ja tihedaid suhteid kogukonnaga. Selleks on näiteks üks võimalus kaasata õpilasi mingisse igapäevasesse kogukondlikku tegevusse.
Samuti räägiti analüüsist ja enesesnalüüsist. Tihilugu võrdlevad koolid end nendega, kelle tulemused on kõrgemad. Tegelikult peaks aga võrdlema end nendga, kes jäävad mingite näitajatega seljataha. See annab võimaluse leida oma tugevused ning arendada neid veelgi.

Õhtul tutvusime Portugali etnomuusikaga - fadoga. See on muusikastiil, mis kasvas välja sadu aastaid tagasi vaestes kalurikülades. Kontsert oli väga nauditav.
Nägime ära ka Porto pimedas. Vaated nii jõekallastele kui erinevatele tänavatele olid imelised.


4. päev

Neljapäeva põhiteemaks oli brändi loomine. Koolitaja pani meid mõtlema koolist kui ettevõttest. Niisiis mõtlesime põhjalikult oma koolide väärtustele ning sellele, kuidas neid väärtusi "müüa".
Saime teada, kui oluline on tänapäeval läbimõeldud ja informatiivne logo.
Et oma kooli väärtuste ja brändi peale mõelda, saime koduseks ülesandeks mõelda, mille üle oleme uhked. Rõõmuga tõdesime, et meil on kohe päris mitu valdkonda, mille üle oma kooli puhul uhkust tunneme.
Õhtul avastasime jällegi Porto linna võlusid. Porto asub ookeani ääres. Seega on siin palju toite mereandidest.



5. päev
Reede oli kokkuvõtete tegemise päev. Joonistasime skeemi oma kooli sihtgruppidest ja nende mõjutajatest. Seejärel rääkisime veelkord läbi, kuidas välja selgitada oma vajadused ning kuidas efektiivselt kasutada erinevaid ressursse. Samuti tuletasime meelde analüüsi vajalikkust.
Lõpuks andis iga kool tagasiside meie vahvale koolitajale. Igaüks meist sai uusi mõtteid, inspiratsiooni, tegutsemisindu, et oma kooli veelgi tugevamaks ja paremaks teha.

Kuna reedel oli ilus päikeseline päev, otsustasime minna ookeani äärde. Samuti külastasime ookeaniäärset meremuusemi, kus olid isegi pingviinid!

Igatahes on olnud teadmisterohke, põnev, kirju nädal!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar